Yummy Cupcake -->

Saturday, January 14, 2012

Tips langsaikan Hutang PTPTN

Tarikh: 15/01/2012
Tempat: My own world
Mood: dah nama pun hutang bayar lar

Salam,

Dia mai dah... dia mai dah.. apa lagi surat dari PTPTN la.. So it's time to pay back la kan.. Dalam surat tu tertera tulis anggaran bayaran adalah sebanyak RM144.83... tempoh 120 bulan bersamaan 10 tahun la.. baru ingat nak bayar RM50 jek bulan2.. yela gaji bukan banyak tau.. nak kumpul duit lagi.. emm ok la nanti interest naik banyak lak.. so bayar la RM145 bulan2.. Tertanya2 gak.. kalau ditakdirkan umur tak panjang macam mana.. sapa nak bayar? waris?? ada baca dalam 1 blog dia cakap tak payah bayar kalau meninggal atau kecacatan kekal..  Tips untuk langsaikan hutang sila tekan link dibawah..



So jangan nak lari2 ok.. bayar.. amboi dulu syok2 jek duk shopping guna duit PTPTN sekarang ni bila dah kena bayar nak wat2 lupa lak..

Rasulullah s.a.w bersabda yang diriwayatkan oleh Imam Ibnu Majah yang maksudnya : “Sesiapa mati, sedangkan dia masih menanggung hutang satu dinar atau satu dirham, maka akan diambil ganti daripada kebaikannya, kerana di sana tidak ada dinar dan tidak ada pula dirham”.

p/s:  sila la bayar dengan ikhlas..

1 comment:

Unknown said...

Assalamualaikum semua,

Sekadar ingin berkongsi info.Bab hutang PTPTN toksah dok cerita..cemuih dah..semua orang dah tau..apa kesanya kalau tak boleh bayar.Masaalahnya laaa ni depa tak dak duit nak bayar hutang tu. 2 tahun dulu aku mulakan projek ini, motif dia nak cari jalan untuk bayar hutang PTPTN bini aku yang berjumlah RM17K ++. Sebelum siap benda ni aku siap kena tipu lagi..dekat-dekat 2k juga oleh agen yang kononya boleh bantu aku untuk dapatkan pendapatan...akhirnya projek awai aku dah siap dan laaaa nii operasinya telah pun dimulakan. Ikut plan kalau tak dak kacau bilau dalam tempoh 2 tahun hutang PTPTN boleh selesai.Tapi aku hanya handle untuk hutang bawah pada RM25 K sahaja..had lain tu dia ambik masa sikit mungkin 4 ke 5 tahun baru boleh selesai..haaa..kalau ada yang berminat masej mai dekat aku..macam mana nak buat..Tq