Yummy Cupcake -->

Saturday, July 30, 2016

My Engagement : Budget



Aku google jek cari budget untuk pertunangan .. bagi aku budget cam ni adalah sangat perlu so that kita boleh tau berapa untuk berbelanja… nak overspend! Budget ni aku buat lebih kurang 6-7 bulan awal dari tarikh tunang..tengok punya semangat iolllsss… haha mestilah kena rancang awal2..sebab pengurusan duit..
dari goole

Budget Aku

Catering mulanya aku nak buat 150orang jek makan tapi sebab harga per pax tu lebih murah dan dia buat kalau 200 orang so alang2 raya buat jek 200 orang… Ada kes sikit dengan catering ni.. so aku nasihat hampa semua ambik jek catering yang mahai tapi servis puas hati.. tak dak la last minute cakap tak dak orang nak hantar boleh plak “Kalau tak dak yang nak ambik kira cancel laa” ambuih sedap hati mana nak carik catering time raya last2 minute..pastu cakap nak bagi buah dan tisu tu tapi tak bagi.. memang laa orang kata“Dah ambil harga murah nak macam2 plak”.. at least bagitau apa yang tak disediakan so kami boleh la prepare sendiri… sebab catering tak pasal gaduh dengan En.Tunang.. pastu dah kena hantar sendiri semua perkakas tu then “sapa pulak nak cuci ni..’” aik.. takkan kami pulak nak cuci.. so memang pangkah catering tu..tapi serious nasi dan kuah2 dia memang sangat sedap aku tak nafikan…Cuma service is just damn too bad…

Pelamin, Baju dan Makeup ambik under package lebih jimat… Hantaran DIY jek.. jimat tapi nanti aku story pasal hantaran..Photographer pulak dapat harga kawan2 plus minta diskaun hari raya hahaha… dan doorgift plak terlebih budget sikit tak pa bagi kat orang.. tu pun da extra banyak..

So conclusion penjimatan RM 585.15 dari budget sebenar... 
p/s: kumpul duit nak beli iphone rasa sayang.. buat event boleh pulak kuaqkan duit.. tak pa happy dapat tengok adik beradik saudara mara dan kawan2 berkumpul...

No comments: