Yummy Cupcake -->

Saturday, July 30, 2016

22 May 2016 Merisik…Dirisik…En.Risikan dan Cik Risikan apakah…



Dear Blog,

Aduhai berhabuk habis blog Mak Jemah ni.. betapa miserable nya hidup lately ni. Ok nak cita nak cita nak cita..tudia punya excited.. that day kan 22 May 2016.. actually birthday En.Rimau a.k.a Mr.S… and that day jugak iolsss dirisik…haa gitu. Mulanya agak pelik sebab bagi aku tak payah merisik kot sebab dah memang kenal kan… tapi adat diutamakan okeyh.. Acara merisik aku adalah hadiah dari Mama untuk En,Rimau… sangat unik hadiah kan!
Aku pun tak reti nak pakai apa untuk merisik..maksud aku baju yang mana so balas ja baju kakak aku yang konon untuk tunang dulu tapi tak pakai sebab pakai kaler lain..baju tergantung camtu almost 2-3years tak buang tag lagi.. So merisik kaler pink kelabu gitu.. bila En.Rimau dah inform kata family dia sampai terus aku masuk dalam bilik menjadi anak dara paling ayu hahahah

Dup Dap Dup Dap jangan kata la… bertempek aku dekat pintu sebab nak dengar depa sembang haha tengok huduh perangai… maka ber’wechat’ dengan En.Rimau yang nervous jugak..apahal la bro.. Alhamdulillah urusan berjalan lancar..rupanya Bapa En.Rimau kenai Bapa aku..maka on je laa tunggu pa lagi ye dak..eh..eh tak boleh kena discuss2 dulu.. discuss merisik ni nak set up date tunang and bincang hantaran time tunang dan jugak duit hantaran dan mas kahwin semua tu.. then Mak bukak pintu bilik nak suruh keluar sarung cincin.. segan rasa pulak.. terketaq2 jari jugak la haha terus jadi tumpuan camera. Dah warning siap2 kat En.Rimau jangan upload kt FB sebab kan sebab gambar tunang pun orang mengata apatah lagi baru merisik ja kan.. lagipun merisik jaaa

Maka jadi la aku Cik Risikan hahha mana da istilah begitu.. selalu dok sebut Encik Risikan dan Cik Risikan dengan En.Rimau..

Birthday En.Rimau aku yang dapat Kek hehe

with future Mother In Law yang sporting insya allah

No comments: