Yummy Cupcake -->

Tuesday, June 16, 2015

DAY8: Five things that are most important to you in a future mate

The Single Woman’s 30-Day Blogging Challenge!

8)      Five things that are most important to you in a future mate

moh ler kiter buat entry sambil dengaq lagu  My future Husband haaaa gitu... 

1. Beragama

Yeah ini seharusnya menjadi yang paling utama... sebab aku ni kategori jahil la jugak baru nak jinak2 dalam soal agama.. umur aku 24 tahun baru aku tahu pasal Solat Dhuha.. tahu sekarang tapi tak sempat nak buat.. kalau tahu dari dulu time banyak masa kan best.... Sebab aku hanya tahu dulu Solat Fardhu, Solat Terawih, Solat Hajat, Solat Raya Aidilfitri and Aidiladha... rupanya banyak kot solat sunat..  So nak la future mate that can guide me to Jannah...sweet gitu...bayangkan dapat future mate pandai mengaji lepas tu malam2 ajar mengaji sama2..ini serious romantic..tak perlu ke Paris segala...ahaksss

2. Ada masa depan

memang kena ada sebab kita nak duduk dengan dia.. dan tugas dia untuk sara kita bukan kita sara dia.. entah la aku memang lebih attracted kepada lelaki yang bijak.. bijak untuk plan hidup la bukan bijak tipu bini ahhaha... rasa cam laki yang bijak ni sexy..kesitu pulak.. maksud di sini dia ada masa depan.. dia dah rancang apa yang nak kena buat dalam hidup dia..

3.  Lebih berusia

ok bukan tua2 sangat.. maksud disini tua dari aku la.. sebab entah aku tak berapa gemar laki yang muda walau muda setahun dari aku.. tak tahu kenapa tapi dah memang suka laki lebih berusia in hope depa lebih matang.. memang sangat la penting dia tua lagi sebab tak nak kertu dulu dari dia hahahhaha

4. Memahami

 ini mesti lah penting ye dak... tambah2 pekerja private macam aku ni.. balik lewat.. weekend ada training ada office event then kadang2 bawak balik kerja.. So dia memang kena understanding.. so that tak dak la dia harap aku goreng cekodok kat dia pas office hour.. mungkin pekerja private kena kahwin pekerja private sebab depa lebih tahu sengsara tu camna.. haha tak ada la alasan cakap kita tak spend masa dengan depa so depa cari yang lain konon sunyi...

5. Berani

tak kira apa pun dia kena la berani..penting ni.. Dia kena berani dalam semua benda kecuali jangan berani menduakan atau cari lain hahhaa.. Kena berani la nak protect family kan.. dan kena berani pukul lipas sebab aku memang fobia trauma dengan lipas haha.. jangan dia pun takut dah sudah dalam rumah nanti...

Dear future husband..lambat lagi ka kita nak jumpa ni.. saya kat sini ni awak.... aahaha opppsss ok gedikssss...


No comments: