Yummy Cupcake -->

Sunday, March 15, 2015

Driving Class Again..Lesen Auto

Assalamualaikum...


Yeahhh... First step dah bermula untuk memiliki lesen memandu.. Damnn it again kena attend kelas 6jam ni...huhuhu Sampai la awal pukul 8pagi hari tu sebab tulis 8.30 start kelas.. dan aku pergi sangat awal sebab aku inform orang tu aku nak pergi 21 March 2014 tapi ada Kenduri Adik Angkat aku hari tu so dari dia parang aku sebab tak attend wedding dia baik aku change date haha So aku ada la buat call kata nak tukar pergi 14 March 2014... Orang tu cakap tak apa datang ja.. sebab aku tak berapa confident dengan tempat ni tu la aku sampai awai untuk prepare apa2 masalah nanti.. So sampai sana aku pergi tanya then dia cakap 

" Ohh tak apa boleh datang ja bila2 sebab kelas kita limit 50 orang ja so kalau orang ke 51 tak boleh masuk.."

haishh boleh pulak camtu tak ke kesian orang ke 51 tu... So tunggu la tak ada sapa nak sembang2 dengan aku... yelah pasang earphone pastu garu2 screen handphone sapa yang nak cakap dengan hang Mak Jemah ooii...  lepas tu depa suruh line up.. cepat2 line up takut Mak Jemah jadi orang yang ke 51 ekekeke... nasib la ada dalam top 10 kan.. sampai time aku.. as expected staff2 kat sini memang muka macam hape jekkk.. cenggey2 pehal la... Dah jadi masalah IC aku tak boleh nak read bagai.. then dia try banyak kali baru boleh.. dah tak boleh tu aku nak buat apa.. tak yah la nak buat bebai bagai kakak ooii.. boleh pulak kat budak laki depan aku kau senyum2.. time nak buat thumbprint tu boleh kan Kak cakap dengan molek kata

"Adik..Jangan tekan sangat jari tu"
instead of
" Tak payahlah tekan sangat jari tu!"...

Nasib aku dah get ready dengan semua ni,, aku dah remind siap2 kat diri.. "Apapun jangan lose temper be patient..." So masuk la aku dalam kelas tu again aku No 9 last time no 9 jugak haha.. Nasib la bijak sikit pakai jacket sebab memang macam dalam peti ais dalam tu.. pukui 9.30 kot baru start kelas.. aku dah jenuh pikiaq pukui berapa nak habis..then ada few staff bawak buku.. Mak aiii bapak tebal buku tu... macam buku teks sekolah dah hahaha.. padan muka aku jugak haha..

 As usual kelas begin... aku dah start counting time nak balik..haha then boleh pulak time rehat bagi 45 minit jek... dah la banyak orang pastu kantin ada meja berapa ja pun.. memang tak lunch la aku.. nak jalan pergi Subaidah ke Tesco ke memang harapan la dengan panas lit lit tu.. so aku main handphone ja.. Apasal tak ada orang nak sembang2 dengan aku ni..sentap Mak Jemah tau.. kalau ada tak ada bosan sangat.. sampai mengantok kot...

Part paling best kali ni lesen boleh ambik auto..Alhamdulillah.. ingat kat KL jek ada.. lega tak payah Mak Jemah nak main2 klac imbang2 klac dengan minyak tukaq2 gear bagai.. tapi kalau ambik auto ada depa buat penambahan dalam practical nanti.. tak apa la janji aku tak payah tukaq2 gear tu.. Then aku boleh bawak auto ja lepas ni.. memang tak la aku nak beli keta manual.. Cikgu tu pun cakap dia nasihat ambik auto senang lulus..katanyaaa...haishh tengok la nanti.... Zuzu please gagahkan diri..

Memang la kereta auto banyak lack dia contoh cam nak potong tak berapa laju.. so tak payah potong la haha.. then nak naik bukit susah.. tak apa pelan2 mendaki... tapi aku tetap nak ambik Auto...! Calon suami nanti pilih yang keta Auto!! ehhh... So time depa inform pasal nak book tarikh computer test tu..that Mr.Arrogant cakap " So untuk sapa yang dah bersedia boleh book sekarang..isi form ni".. boleh pulak depa2 ni berundur then belah sorang2.. haishh bukannya exam apapun sampai buat reaction macam tu hahaha... aku terus pilih 28 March ni.. sempat la aku nak study balik segala mak nenek tu.. Mr.Arrogant tak arrogant dah..mungkin sebab senyum dia manis sangat tu hari tu tak mau senyum...hahaha

p/s: pray for me..

No comments: