Yummy Cupcake -->

Saturday, March 28, 2015

Computer Test JPJ.. Story of today

Assalamualaikum


Alhamdulillah...lega...lega....legaaa... even i didnt really study tapi passed 47/50... Kekonon nak pergi lambat sikit sebab takut kalau pergi awal terus masuk..kalau pergi lambat sempat la study sikit.. buku memang tak bawak buat berat beg..just snap letak dalam phone ja mana yang tak masuk kepala tu.. exam mula 8.30am.. 8.35am sampai dah aku kat MyEG depan USM tu..perghhh bapak ramai kot orang... and iolsss adalah orang ke 32 dan time tu baru nak start... keras tunggu...time tu la tak ada pulak orang nak continue mesej2 buat hilang mengantuk..

Nasib baik ternampak dak ofis lain department terus ubah tempat duduk sebelah dia..haaa boleh sembang2 kan... Dah nak sampai turn nervous tetiba pulak... nervous la sebab tak study betul2.. then jenuh tadi kira soalan yang tak confidence betul kira tak kisah laa janji pass mark.. check punya check.... lagi 10 minit nak habis baru berani tekan YA untuk tamat sesi.. then tengok LULUS 47/50... Mak Jemah seronok kottt hahahah...

Ok time untuk pergi snap pic untuk lesen.. diri ni memang setiap kali apa2 hal yang kena bagi gambar ni mesti setiap kali tu la akan tangkap yang baru...punca sebab gambar dulu tak tau lempar mana then gambar dulu rasa tak awesome hahaha.. cari punya cari dah kena jalan agak jauh untuk pergi kedai tangkap gambar sebab tutup pulak kedai kat bangunan tu..kena lintas pergi bangunan lain.. So ternampak sebelah KFC tu da kedai photo.. tengah ayu2 jalan hahaha boleh pulak naik bakul sendiri.. da pakcik tahan...tua tak ada la tua sangat maybe dalam 40++ jek kot umur dia...

Pakcik: adik pakcik nk mnta tlg ni.. jgn tkut..mmg zmn lanie zmn org tipu. .pkcik xckup duit nk byaq rntai moto putus.. pkcik dh tnya byk org dh adik yg ke5..
Me: tpi sy da ckup2 duit nk byaq duit buat gmbaq. . (Kononnya. .)
Pakcik: xpa adik bg pnjam dulu adik tggu sini 15mnit pkcik mai blik..
Me: tpi sy nk p tmpt len psni..
Pakcik: xpa gmbaq siap 15mnit..adik bgi dlu pkcik xtipu aih..klu blh dpt 10 20 ka 30..rntai moto pkcik putus.. ( ckp smpai ikut msuk dlm kedai...)
Me: pkcik tlg dok luaq..
Pakcik: adik bgi xpa 15mnit pkcik byaq blik..


Bila dia dah macam dok push2 aku suruh macam bagi jugak kat dia So terus aku masuk kedai photo tu..then pakcik tu ikut sama masuk then aku cakap pakcik tolong duduk luar jangan masuk... haipppp dah buat macam kedai tu parent aku da share pulak kan siap suruh Pakcik tu jangan masuk... bila aku dah snap pic orang tu cakap 5minit jek boleh siap.. fuhh nasib baik.. Pakcik tu still da luar.. aku dah cuak dah..habis muka aku dah spoilt dah time tangkap gambar sebab dok cuak... tak ada pulak Prince Charming nak save me kan.. then sementara tunggu gambar siap aku update dekat wechat family pasal kes ni.. Nak call rumah nanti parent risau pulak..Ok if u dont have Hero then be your own Hero haaa gitu....aku dah pasang niat sedekah jek RM10 kat Pakcik tu.. kot2 la memang betul dia perlukan bantuan... tengok2 Pakcik tu tak ada pulak.. hailaaa pakcik kalau pakcik betul2 harap Allah bagi bantuan kat Pakcik..Kalau bukan saya..dari orang lain...sapa tau dia memang tak ada duit sebab gaji tak masuk lagi..

Orang kedai tu cakap Pakcik tu tak ada dah..sempat lagi kan ngadu kat orang kedai tu.. Orang kedai tu cakap jaga2 pegang elok2 beg aku tu.hehe tapi aku still takut yelah mana tahu dia tunggu kat tempat yang tak nampak.. so bila have to be own Hero..yeahh zuzu u have to handle this..and of course ask help from Allah.. memang aku tak jalan ayu dah.. janji aku sampai stesen bas... habis peluh2 dah tak ayu...hahaha

sampai dah kat driving centre yang aku sangat tak suka tu untuk tunjuk result aku.. again Mr.Arrogant.. then dia yang tengah da orang tanya aku da bawak gambar tak dengan sinis.. huh ko ingat aku tak prepare awal2 senang2 la ko nak herdik aku depan orang..ni monolog dalam diri ja..  aku angguk and kata "bawa".. then dia tanya "photocopy IC".. okeyhh seriously ni lupa..habis aku... so dengan confident aku cakap "Alamak tak bawak..tapi kat sini boleh photostat kan..hehe" and dia buat muka arrogant dia tu kata " hmmm dah kata..selalu camtu..".. Eleh photostat sekeping ja pun.. minta lah payment..suruh bayar RM1.00 sekeping pun tak apa janji ko tak payah buat muka camtu kat aku...monolog lagi... then dia kata " p la buat fotostat IC tu dulu"...alamak tak kan nak suruh aku cari kedai kot..agak2 la aku pejalan kaki kot.. nasib baik sepupu aku live nearby jek boleh la minta anak dia tolong tapi nasib baik dia kata fotostat kat dalam tu jugak..

dah settle fotostat aku duduk balik tempat tu.. then MakCik sebelah tanya.."Adik keja bank ka" "haaa patut tengok muka makcik macam kenal" "tulaa makcik dok recall kat mana macam pernah nampak".. sebenarnya aku dah cam muka makcik tu dari masuk tadi... haiiiiisshhh dah kenapa pulak tak boleh book siap2 untuk kelas 5jam setengah tu..Nak bayar siap2 pun Mr.Arrogant kata tak payah..nanti time ambik lesen baru bayar and booking class.. aku rasa dulu aku booking siap2 semua hari kelas tu boleh ambik lesen aku tu.. haishh ko ingat aku suka datang sini ke banyak kali nak hadap ko.. then lepas bagi dia gambar , result test n photocopy IC aku tanya "yang ni ja ka..boleh balik dah er?" Mr.A: "Yup boleh balik dah...terima kasih" again when i'm about to go Mr.A:"ehh sat nak tengok result mana tau fail ke..." Me: "Lulus boleh dak" and he gives me that evil smile..pfftttt...

Haishhh cepat laaa settle lesen ni...aku memang tak berkenan driving centre ni.. boleh pulak staff dia herdik2 candidates... Makcik aku jumpa tu pun kata "Tu la depa cenggey2..depa tak boleh camtu.. orang bukan tau..depa first time"..Time nak balik da pulak chinesse school girl dok sobss...sobsss tepi aku.. aku kaleh tengok lor pehal pulak nangis budak ni.. mula tu even aku dok belek2 handphone aku tapi still boleh nampak dak ni dok mai dekat2 dengan aku..aku ingat sebab bangla yang mai dok sebelah dia tu..then dia cakap nak pinjam handphone nak kol mak dia.. aku ok kan je la... tapi aku keep my eyes on her la mana tahu dia cabut lari dengan handphone aku ka kan haha tanya nanges sebab apa dia geleng2 pulak..then mak dia tak angkat kol dia bagi balik handphone kat aku.. tapi still dok nanges lagi.. then aku tanya la napa Mak dia tak angkat ke so aku suruh la dia send message.. dia pun send... then tak sampai 5minit mak dia kol handphone dia...

kadang2 kita ni bukan kejam.. tapi sebab sesetengah manusia yang jahat buat benda2 ni jadi tipu so dah menyusahkan orang yang betul2 dalam kesusahan.....sebab kita nak tolong pun rasa reluctantly...

Saja try pakai printed pants.. pilih kaler selamat supaya tak macam badut

 

No comments: