Yummy Cupcake -->

Sunday, December 29, 2013

2014 please be nice to me

Assalamualaikum

2014 plak dah... rasa macam baru jek masuk 2013.. arghhhh menyesal membazir masa
dengan benda2 yang tak berfaedah... Kalau dihitung masa aq.. banyak dengan pembaziran masa
yeah 2013 aq memang sia2 kan waktu so aq boleh classifiedkan 2013 ni tahun penyembuhan aq so sebab tu ambik masa sikit embuh dari jatuh... Dengan macam2 yang berlaku.. Alhamdulillah di penghujung 2013aq macam dapat injection plak... penuh semangat! Hopefully selamanya..

ok kita imbas balik momen2 indah 2013...
Setiap gambar ada cerita indah disebaliknya



momen2 sedih usah dikenang... achievement paling utama for me mestilah pergi Singaporedengan duit hasil titik peluh sendiri.. walau rasa cam mimpi tapi Alhamdulillah.. Then pergi Medan... dua ni dari segi travelling la..Dari segi aset hmmm rasanya tak ada lagi.. tu la boros beli benda yang tak payah beli.. That's all la kot.. Kan dah kata 2013 tahun penyembuhan.. So 2014 ni akan jadi zaman kebangkitan Zuzu Obaithee aiseh... macam sempoi2.. maksudnya zaman bangkit dari jatuh dan lena yang panjang..

Firstly masuk2 jek 2014 ni aq nak settle isu lesen kereta aq.. sejak dari 2011 ke 2012 kot.. Memang punca la zuzu obaithee.. So 2014 nak daftar kat tempat lain..malu kiah ooii kalau p tempat sama... So aq plan first quater of 2014 i'm gonna settle down my car's license.. yes i promise! Punca dulu tu sebab suka tanguh2... sekarang ni aq memang pantang kalau nak tangguh2 ni.. sebab masa yang berlalu tak kan boleh ulang kembali.. Bear it in mind guys!!

So di 2014 ni aq nak buat self development.. untuk menjadi lebih dewasa dan lebih berguna... Tak mau lengah2 masa... dan aq kena jadi lebih kuat sebab 2014 adalah tahun yang sangat tough untuk aq.. tambah2 sambung study ni campur dengan keja lagi.. sebab nasib orang tak sama.. ada yang perlu stop study dan keja ada yang kahwin ada yang kena lalui kesukaran hidup ada yang segalanya senang... So apa pun nasib kita.. kita kena bersemangat dan think positive.. lagipun hidup bukan lama pun...

Banyak sangat yang aq nak achieve dan nak buat dalam 2014.. malu nak wat wishlist bagai.. maybe aq hanya akan wat entry kalau dah accomplished nanti ye... Oh ya 2014 rasa nak bercuti... kalau boleh selain dari pergi dengan kengkawan... nak bawa family pergi bercuti... dalam negeri je la.. ingat aq manager bank ke nak bawak ke overseas... Kalau ada rezeki lebih boleh la.. amin..

yokkk fighting!!
2014 please be nice to me!



Hmmm this year punya azam konon nak lose weight bagi jadik 42KG...sekali ambik kau jadik 52KG (tu pn last check sekarang tak tahu la serius super ngeri nak check berat) sebab terlalu manjakan diri dengan chocolate bar la cake la segala tok nenek tu... So 2014 nak kembali 45KG cam dulu... So boleh balik pakai baju dulu2... Dah planning dengan Cik Nad untuk jogging every weekend... Untuk diet kadang2 kena ada partner...

No comments: