Yummy Cupcake -->

Tuesday, February 9, 2016

Zuzu Have Fun: Cameron Highlands

Sempena cuti Raya Cina ni kan... Mr.S buat planning nak pergi Cameron which is for me "haaa nak pergi time public holiday??"... then macam last minute nak cancel plan nak pergi Langkawi pulak.. padahal nak pergi one day ride... nak pergi Langkawi memang takut laa kang terlepas feri jenuh mau laa Mak aku bungkus baju and bantai busuk letak depan pintu..hahaha

So last2 ke Cameron jugak laaa... pagi2 kata Mr.S pukul 5.40 camtu nak bertolak.. pukul 6 dia sampai umah aku.. then kami which is aku, Mr.S, Adik dia Kasyah and tunang adik dia Mira pun menuju ke Cameron... for breakfast kami singgah makan kat Sungai Perak... disebabkan dah sarapan macam tak lalu nak makan tapi cam besa Mr.S akan paksa makan... T_T

Continue journey Mr.S drive sampai Petronas then tukaq Kasyah pulak drive..  and disebabkan Mr.S tak tido semalaman pastu jalan pulak penuh berliku... dia boleh pulak muntah hahaha kesian2.. risau pulak tengok... then dalam 9 lebih camtu sampai laa kami... 1st tempat ke Taman Lavender... keluar2 kereta mak aih sejuk pulak... nasib last minute tukaq fikiran nak pakai jacket... kalau kat Penang jumpa matahari elak2... tapi aku bahagia kena matahari ari tu hahaha.

so picture time...


sat pakai spek sat tak pakai spek... pakai spek tu time baru sampai... 

tak beli banyak pun beli dried strawberry then jagung pastu bertuah si Cinonet aku lagi suka nak beli baju untuk dia dari untuk diri sendiri.. tu pun cerewet memilih... bertabah laa Mr.S layan nak cari baju untuk Cinonet.. pastu Mr.S offer beli Strawberry Shortcake.. sebab nak survey harga yang murah tanya satu kedai ni then minta pakcik tu kaler merah dia cakap tak dak tinggal satu ja.. dari RM28 dia bagi RM25 pastu baru aku notice tak dak hidung patung tu.. then dia kata dia bagi RM20.. otak kata tak payah ambik tapi hati tak sampai hati then beli jugak kesian kat pakcik tu..

Ramai gila orang sampai beratuq nak guna tandas... aku dah full tank pastu nampak da makcik tu guna toilet OKU aku guna gak laa kesah aku full tank kot...huhu then nak singgah Sg Palas tu tak sempat sebab jem dia kaw2 gila der... so kami terus nak shoot balik penang before that 5 lebih makan kat Steamboat & Snack Corner.. time balik Mira yang drive.. aku jek tau duduk jek.. haishh malu jek..
sampai penang dalam pukul 10 camtu.. Mak Mr.S ajak mai rumah Tok Wan depa buat BBQ... mulanya ya Allah dengan muka berlemuih ni badan berlengaih nak pergi jumpa saudara2 lain.. aku dan Mira bersependapat hal ni.. tapi yela akhirnya pergi jugak dalam gelap2 kami touch up muka hahaha.. seriously aku memang tahap kenyang kaw2 tapi orang semawa makan jugak la.. tapi serious dah kenyang T_T.. sampai rumak pukul 11 cam tu..

No comments: