Yummy Cupcake -->

Wednesday, February 29, 2012

Day 19 "Think back of how you were 5 years ago and how you have changed"

Think back of how you were 5 years ago and how you have changed

5 years ago?? Sekarang 22 so tolak 5 bersamaan  17 tahun.
Time dak2 SPM lagi..Time angan2 nak masuk universiti..haha
Hmm rindu my classmates..Time tu memang 1 Malaysia la member2 semua..
Kelas 5 Sains 1..
Mostly kami dah satu kelas sejak Form 2 Arif sampai Form 5 Sains 1.. Hmm nak buat reunion ja rasa.. Depa semua dah jadi student engineering, physiology,  Pharmacy ada yang pergi oversea.. U all know la thats science2 field punya type..
Aq ja tercampak ke jurusan IT then sekarang nak masuk PENGURUSAN.. Rasa nak patah balik time SPM then study Biology, Chemistry and Physics betoi2 so that boleh apply jadi student Medical Laboratory..
But Dah 5 Tahun berlalu.. Kena terima ja apa yang dah pilih kan.. Rindu wei my friends time tu huhu..
Rindu bila ada yang bawak majalah Galaxy then nyanyi lirik sesama2..
Then tiap2 hari Jumaat maka penuh la BJ dengan budak2..
Karoeke jamban time tu.. walaupun berada di kelas skema2 ni tapi bila time camni enjoy2 pun ada beb..
aq bukan budak baik n skema dulu pun.. u all ja yang think macam tu because the way i look..
ok2 dah melalut sampai naik sebak fikir member2 dulu2 yang 1 Malaysia..

5 Tahun lalu aq memang sangat2 berubah.. dari segi penampilan memang totally berubah.. Dulu kan freehair.. Style memang baju hitam la memanjang aq pakai.. Pakai jam tengkorak2 and aksesori konon macam budak gothic wannabe konon.. Subang pakai dua.. tapi belah atas pakai yang just clip punya la.. Haaa cerita confirm orang tak percaya,, Budak nampak baik2 time sekolah pakai serupa itu.. Sorry beb dulu aq jahil beb.. Nasib time tu aq minat2 gothic kalau minat hip hop confirm2 Club aq akan jejak nanti haha.. Market pun tinggi jek time tu.. Budak muda pun nak berkenalan and minat.. haish tahu la aq pendek so nampak la muda wakakak.. Rapat2 then senyap jek.. Pastu rapat dengan orang lain lak cam tu la berganti2.. Dengan mat rempit sekolah pun orang terkejut aq biasa rapat.. pwehhh nasib aq tak terpengaruh kan.. see.. aq masih budak baik tau..Bila masuk poli semua la duk ingat macam aq budak2 nerd yang baik2 camtu..haha So berubah la sedikit2 dari segi penampilan dan sosial life.. Penampilan menjadi feminim ayu2 gitu..perghhh perasan kot.. Sekarang aq dah nak berubah ke arah kebaikan.. kira nak penampilan sopan2 la konon.. Aq dah kenal dunia awal2 dulu dah.. Tapi orang sekarang treat aq macam aq ni budak2 baik yang baru nak kenal dunia.. pasaipa wei?? aq ni nampak cam dak baik2 ka? aq tahu semua benda.. Soal dunia fashion pulak bermacam2 jenama dah aq tahu sebab besa la duduk kelas first banyak orang2 kaya.. aq ja tak kaya haha so depa memang branded2 la kan..

Pemikiran dulu dan kini jugak konpem la berubah.. Semakin besar semakin tahu dunia ni bukan tempat terbaik.. sebab tu la ada Akhirat so that keadilan tu ada.. Dunia sangat2 penuh dengan penipuan dan kejam..


Tuesday, February 28, 2012

Apom polka dot..Emoticon..Spider Web

Apom polka dot..Emoticon..Spider Web


Last saturday kan boring duduk rumah and disebabkan dah janji dengan my colleague nak bawak apom so that kami boleh buat kerja sambil makan.makan..dan makan.. Stress tempat kerja maka adalah lebih baik dapat makan sambil buat kerja... and finally jangan tanya kenapa aq sangat lebar wakakak..ok2 That day buat lagi apom ni.. macam biasa short memory loss lagi nak sukatan 1 cawan aq buat 1 mangkuk.. nasib mak teguq kalau tak.. kencing manis semua yang makan apom ni haha

Nak dijadi cerita.. Apom yang terakhir gas pulak dah habis huhu saja la kan... nasib yang terakhir.. Then time bagi sejuk semua apom tiba2 elektrik pulak tak ada....Suka2 hati my bro ambik apom tu.. i make especially to my collegue, friend and Si Dia tau.. Dalam gelap kugagahi kudrat ambik tupperware so that apom tu semua dalam keadaan selamat.. Sat bukak2 semua hilang lak my bro makan haha




 Kali ni nampak la sikit pattern tu kan.. pwehhh suka sangat buat benda ni..

Bagi kat collegue.. dia cakap ada kulit telur sikit dalam tu.. oh no hahaha 

p/s: sorang kawan cakap kat fesbuk nak order..ha? belum sampai tahap tu kot..

Day 18 "Your worst habit"

Your worst habit

My worst habit erk... emm let me think first.. oh ya i have.. 
 i am nyanyuk.. tahu tak nyanyuk tu apa.. pelupa la.. I forgot many things.. cant remember many things.. if i go to your house once dont hope that i'll remember it.. i may take almost more that 5 times than only remember your house.. sorry that's me.. cant change it huhu

second is...
i dont like to comb my  hair.. i like to let it be messy sexy look kononnya hahah.. Duduk rumah memang aq sanggul ja rambut ni... Lega habaq hang kalau sanggul tinggi cam orang lepas bersalin..  i wanna have a short hair after this.. But i think if ada rezeki lebih nanti kan nak buat treatment rambut.. sebab rambut dah macam tak cantik ja.. kering..mengerbang..sangat tak sesuai..
so that's it.. my worst habit is i dont really like to comb my hair..

 

Saturday, February 25, 2012

Day 17 "A youtube video"

A youtube video

Youtube video of what?? Alright because it so general let me put subtopics haha.. I'll tell u all the recent youtube i've watched, video about makeup, and some video to be share.. so stay tune okeyh..

Recent video
 Ustaz Don Daniyal-Syarat Pakai Tudung Sempurna

so after this moh ler kita sama2 pakai tdung secara sempurna wokey..
Semalam mimpi ustaz ni lagi.. haishh jodoh ke.. haip jangan2 dah bertunang tu..
Uish rugi time kecik2 dulu tak beramah tamah bila ustaz mai beraya..

Make up video
when i got too boring.. when there's no one update their blog.. twitter n FB seems to got so boring.. i love to watch make up video.. My Bro said " Eleh hang duk tengok bukan nak wat pn..so useless" . Biaq p la hahha bukan pa depa ni tempek segala macam aq tak suka la beb.. rimas muka..
so video make up yang aq selalu tengok adalah dari Michelle Phan..

Shawl Tutorial 

Emm mest la dari ayunar.. yang most la kan.. lain2 pun ada gak.. banyak sangat la..

Video saja2.

Sedang search video2 makeup2 ni.. terjumpa la benda alah ni.. mula2 macam suka tapi lama2 annoying pun ada haha.. tapi boleh la kalau nak buat gelak tawa.. Tapi serious dia comel.. tapi lebih comel kalau di natural kan bukan buat2.. sebab comel yang dibuat2 equal to gedikk ok..



ada jugak la minah ni buat video makeup2 yang boleh nak try2 buat.. kecian dia ramai yang benci.. tu la udah dibilang jangan buat2 comel n gedik k.. nasib muka comel sangat2..

That 19 February 2012

Salam,

Hi everyone!! That 19 february kan.. I have girls outings!!Unfortunately Naz can't join us.. huhuhu hey i miss u dude... oh ya my father birthday hari tu.. boleh pulak anak dia keluar kan hahaha.. Tak pa2.. That day salah diri sebab tak pilih baju awal2.. sampai 11.45 baru tergedik2 nak pakai baju.. pilih punya pilih berejam2..haha Dah la janji pukul 12.. nasib depa pun lambat haha.. So just grab pa yang rasa molek dipakai haha kami pergi tengok cerita "Hantu Botol Kicap" yang ni la kot tajuk dia..haha Haa before that kan jalan2 terjumpa star wars.. aq kan takut sikit dengan benda2 alah tu.. Tapi yang ni boleh blah lagi kalau badut..confirm tak mahu.. Si Dia memang suka kalau time keluar ada badut confirm dia saja nak bawa aq pergi dekat2 dengan badut yang menakutkan tu.. huhu.. tapi suka lak nak tangkap dengan sorang ni.. Nama dalam star wars dia tak tahu lak nama apa.. tapi cam nampak hensem hahah gatai... actually gaya samurai dia tu ja yang sempoi pun..


Hmmm tak puas berjalan2... Nak berborak2.. Tak pe next gathering kita next month kan... yuhuuu tak sabarnya...

Owh no..I got the Short term memory loss

Tarikh: 25/02/2012

Tempat: My own world

Mood: oh noo 

Hello guys.. I found something that if we dont take care will lead to a miserable world.. I know "forgot" is something normal.. But not to a thing that u should forgot.. It happen to me.. i think due to my workplace.. i have to remember many things.. being push to remember all those things.. sometimes i feel that my mind is so packed.. So yesterday when i get in my brother car.. i usually seat on the front but that day i seat on the back right side.. As we reached the place.. when everyone is out of the car.. suddenly i forgot how to open the car.. i was like "Eh, mana..nak tekan yang mana ni.." Trust me it really2 happened to me.. i took almost 1 minute for me to go out the car..Padahal bukak pintu 1second ja kot.. I really need to do something.. otherwise, i'll be in trouble.. hala mana tau duk dalam bas tiba2 tak tahu nak p mana.. tak ingat nak balik camna ka.. oh really have to do something.. So here is the facts about Short term memory loss that usually happened to adults.

 

Signs of short term memory loss

Short term memory loss can involve symptoms from a general sense of being “scatterbrained” to a truly frustrating inability to remember things from the recent past. While sometimes short term memory loss can be a symptom of a serious problem, such as a head injury, usually it's just the result of a hectic, busy schedule and the process of aging.
If you suffer from short term memory loss, you should first see your doctor to ensure you aren't suffering from any serious illness or injury.

Causes of short term memory loss

Once serious issues have been ruled out, what else can cause short term memory loss?
The way our brains naturally function can actually contribute to short term memory loss. The short term memory acts as a memory bank, holding recent events until they can be processed and passed on to long term memory. But the short term memory can only hold so much, and in today's busy, multitasking world, it can become overwhelmed, causing memory loss. The memory of where you left your glasses is overridden by the memory of how many stops you need to make on the way to work, which is overridden by a mental list of what you need to do once you get there...and it goes on and on.

Ways to improve memory loss

Some natural supplements have been found to improve your memory and support brain function, providing improved circulation to the brain and possibly counteracting the effects of short term memory loss. Among these are:
  • Ginkgo biloba--increases alertness and reduces mental fatigue
  • Vinpocetine--increases blood flow to the brain and can help repair brain tissue
  • Huperzia serrata--prevents breakdown of vital neurotransmitters
  • Gotu kola--reduces stress and increases concentration

p/s: source from HERE

Day 16 "A photo you took"

A photo you took

i didnt took photo recently.. so what photo u want ha? Ok alright.. let see what is the last photo that i took..

oh ya.. because i was excited to get new coins.. Thankfully i got it.. Hahaha macam dapat seribu..padahal 10 sen n 5 sen jek..
hehehe  
Tak guna lagi duit ni.. simpan asing.. huh tak mahu lagi daku menyerahkannya ke dalam tabung rapid bas tu hehe